امضای تفاهم‌نامه همکاری شتاب‌دهنده صدرفردا و معنا

شتاب‌دهنده صدر فردا و معنا در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی کشور تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک امضا کردند.

شتاب‌دهنده صدر فردا؛ شرکت دانش بنیان صدر فردا و معنا معدن نوآوری اندیشه در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه، مشارکت در ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی، ارائه خدمات تجاری­سازی، شتاب­دهی و توسعه کسب و کارهای نوآورانه است.

هادی کمالی مدیرعامل شتاب‌دهنده صدر فردا در این نشست بیان کرد: حضور شرکت‌های بزرگی همچون برکت و شستا در عرصه اکوسیستم نوآوری و فناوری جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: صدر فردا یکی از شرکت‌‎‌های تابعه هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین(تاصیکو) است که با چهار ماموریت اساسی از جمله شتاب‌دهي ايده‌ها و محصولات نوآورانه و ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان با هدف ارزش آفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه بنگاه های بخش معدن و صنایع معدنی با هدف ارتقای بهره وری و خلق ارزش، پویش ملی بومی سازی با هدف تأمین نیازهای وارداتی بنگاه‌های صنعتی و معدنی با بکارگیری توان فنی داخلی در راستای جلوگیری از خروج ارز و خدمات مطالعه زنجيره ارزش معدن و صنايع معدني تلاش دارد تا نوآوری را در شرکت‌های تابعه تاصیکو و سپس شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور گسترش دهد.

محمد مهدی صالحی مدیرعامل شرکت معنا در ادامه این نشست ضمن ابراز امیدواری از گسترش همکاری‌ میان دو شرکت، گفت: صنعت همیشه دنبال راحل کامل است. ما در معنا تقریبا دوسال پیش یک شرکت EPC تشکیل دادیم برای نوآوری هایی که نیاز به بلوغ دارند و از این طریق می توان صنعت را اقناع کرد تا از محصولات تولید شده در نوآری استفاده کند.

صالحی تاکید کرد: معنا در زنجیره آهن، مس، سرب و روی، تیتانیوم و نسوزها ورود پیدا کرده است و در حوزه بلوغ تکنولوژی باید به سمت زنجیره تامین رفت.

وی خاطرنشان ساخت: اشتراکات بسیاری بین دو مجموعه وجود دارد و یکی از ویژگی‌های خوب مجموعه صدر فردا، ارتباط نزدیک با صنعت و حل کردن مسائل است. امیدواریم هم‌افزایی  دو مجموعه صدر فردا و معنا بتواند کمک شایانی به صنعت و اکوسیستم نوآوری کند.

 براساس این گزارش، با امضا این تفاهمنامه ضمن ایجاد منافع اقتصادی بلند مدت برای طرفین، توسعه پایدار و همه جانبه کشور و نیز ایجاد کسب و کارهای نوین بر مبنای جریان نوآوری و خلق ارزش در مسیر تبدیل ایده به محصول مد نظر قرار دارد.

صدر فردا به عنوان یکی از شرکت‌های هلدینگ صدر تامین با ماموریت توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته شکل گرفته است که ضمن بهره‌گیری از شبکه‌های تخصصی موجود در کشور، سعی در به کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صاحبنظران، کارشناسان، متخصصین و پژوهشگران برای حل مشکلات بنگاه‌های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی دارد. 

چاپ